Sid11

8/9
I 15 år har restaurangföretaget
PM & Vänner i Växjö varit kund hos Griffel. Per Bengtsson, som tillsammans med Monica Carlsson, driver PM & Vänner berättar om behovet av it-lösningar i restaurangbranschen och om
planerna på ett nytt hotell i Växjö.

Hur kom det sig att ni valde Griffel som leverantör?

– När vi startade vår rörelse hade vi behov av en del it-lösningar. Griffel kändes som en proffsig leverantör som låg i framkant. Under årens lopp har våra behov förändrats och vi har kopplat på fler tjänster och skrivit många nya avtal med Griffel.

Om det funnits en Guide Michelin för teknikbranschen, hur många stjärnor hade Griffel haft?

– Det är definitivt tre stjärnor och det står jag verkligen för. Närheten och servicen är extremt hög hos Griffel, i den bemärkelsen påminner företaget mer om en restaurang, en riktig stjärnkrog rent av, än en teknikleverantör.

– Det som är unikt med Griffel tycker vi är den tekniska kompetensen. För oss är den här tekniken väldigt främmande men tack vare Griffels medarbetare har vi fått den förståelse för den tekniska komplexiteten som vi behöver för att känna oss trygga. På Griffel lyckas de ta tekniksnacket till en nivå som är begriplig för oss.

Ni har valt Griffels trådlösa nät och servertjänster. Kan du berätta lite om hur ni använder de tjänsterna i er verksamhet.

– De gjorde att vi tidigt kunde börja med att ta upp beställningar med hjälp av bärbara terminaler samt sköta kommunikationen med BABS för kontokortsbetalningar. Men också våra kunder har ett behov av att koppla upp sig när de besöker oss, som vi på så sätt kan tillgodose.

Ni har precis fyllt 20 år och nu ska ni bygga hotell. Kan du avslöja något om planerna?

– Det kommer att bli invigning hösten 2013 om allt går som det är tänkt. Vi har hållit på med projektet under några år och nu känns det som vi verkligen är på gång att realisera visionen om PM & Vänner Hotell.

– Fastigheten, som nu ägs av fyra entreprenörer med lokal förankring, är en oslipad juvel med jättepotential. Mixen av hotell, restauranger, kontor och butiker i kvarteret är spännande och för oss innebär det också att vi kan vara med och utveckla Växjö centrum. Hotellet kommer att erbjuda många häftiga saker, bland annat har vi tänkt bygga en bar och pool på taket med utsikt över stan.

Snabblänkar

 

 

Support

Tel:       0470 - 72 30 40

Fax:      0470 - 72 30 50

E-post: support@griffel.se 

Öppettider vardagar
kl 08.00 - 12.00
kl 13.00 - 17.00

Kontakt

Växel:          0470 - 72 30 40
Försäljning: 0470 - 72 30 40
Fax:             0470 - 72 30 50

E-post:         info@griffel.se

Adress:       Storgatan 26
                   352 31 Växjö