Support - Vanliga frågor & svar

Kontakta oss

Har du problem eller frågor rörande dina tjänster hos oss är du välkommen att kontakta vår support.

Telefon: 0470-72 30 40 
E-post: support@griffel.se
Mån - Fre
Lunchstängt
08.00 - 17.00
12.00 - 13.00
Vi stänger kl. 12.00 följande dagar:
  • Skärtorsdagen
  • Valborgsmässoafton
  • Allhelgonaafton
  • Dagen före julafton
Vi har stängt alla helgdagar samt Trettondagsafton
 

Hjälp på distans
Fjärrhjälp

 

E-post

Android

För att konfigurera din Androidtelefon så att den synkar ditt Exchange-konto gör du enligt nedanstående. Det kan se lite olika beroende på vilken telefonmodell du har men i princip är det samma förfarande. Kontrollera att du verkligen har en Exchangetjänst hos Griffel och att din telefon har tillgång till internet.

1. Gå in under "Inställningar" och välj därefter "Konton och synkning".

2. Tryck på knappen "Lägg till konto".
3. Välj "Microsoft Exchange ActiveSync"
4. Fyll i din e-postadress och det lösenord du har blivit tilldelad och tryck därefter på knappen "Nästa".
5. Fyll i användarnamn vilket är er e-postadress och Exchange-server "exchange1.griffel.se" och tryck på knappen "Nästa".
6. Godkänn att servern får fjärrstyra säkerhetsfunktioner genom att trycka på knappen "OK".
7. Namnge kontot och tryck slutligen på knappen "Klar".
8. Följande säkerhetsmeddelande kan komma att visas, välj här att aktivera dessa funktioner.
9. Nu är det färdigt och kontot är klart att användas.

Snabblänkar

 

 

Support

Tel:       0470 - 72 30 40

Fax:      0470 - 72 30 50

E-post: support@griffel.se 

Öppettider vardagar
kl 08.00 - 12.00
kl 13.00 - 17.00

Kontakt

Växel:          0470 - 72 30 40
Försäljning: 0470 - 72 30 40
Fax:             0470 - 72 30 50

E-post:         info@griffel.se

Adress:       Storgatan 26
                   352 31 Växjö