Support - Vanliga frågor & svar

Kontakta oss

Har du problem eller frågor rörande dina tjänster hos oss är du välkommen att kontakta vår support.

Telefon: 0470-72 30 40 
E-post: support@griffel.se
Mån - Fre
Lunchstängt
08.00 - 17.00
12.00 - 13.00
Vi stänger kl. 12.00 följande dagar:
  • Skärtorsdagen
  • Valborgsmässoafton
  • Allhelgonaafton
  • Dagen före julafton
Vi har stängt alla helgdagar samt Trettondagsafton
 

Hjälp på distans
Fjärrhjälp

 

E-post

Apple Mail (POP/IMAP)

Starta programmet, är det första gången du använder det kan du följa guiden för att lägga upp ditt konto, annars följ nedanstående instruktioner:

 

1. Välj menyn "Mail" och klicka på alternativet "Inställningar"


2. Klicka på fliken "Konto" i dialogrutan som öppnas.

 

3. Klicka på knappen "+" längst ner till vänster för att skapa ett nytt konto


4. Fyll i ditt namn, din e-postadress, ditt lösenord och klicka på knappen "Fortsätt" 

 

5a. Välj Kontotyp "POP3" eller "IMAP" beroende på vilken mailtjänst ni har. Är ni osäkra kontakta supporten. Skriv Griffel vid Beskrivning, skriv mail.griffel.se på server för inkommande e-post, ditt användarnamn t ex anvandare%doman.se och ditt lösenord.

 

5b. Klicka på knappen "Fortsätt" och AppleMail testar din inloggning.


6. "Server för utgående e-post" tillhandahålls av din internetleverantör, om du är nätkund hos Griffel ska du ange Griffel vid Beskrivning och mail.griffel.se vid Server, utgående e-post

 

7. Klicka på knappen "Fortsätt" och du ser en sammanfattning


8. Klicka på knappen "Skapa" och kontot är klart.

Snabblänkar

 

 

Support

Tel:       0470 - 72 30 40

Fax:      0470 - 72 30 50

E-post: support@griffel.se 

Öppettider vardagar
kl 08.00 - 12.00
kl 13.00 - 17.00

Kontakt

Växel:          0470 - 72 30 40
Försäljning: 0470 - 72 30 40
Fax:             0470 - 72 30 50

E-post:         info@griffel.se

Adress:       Storgatan 26
                   352 31 Växjö