Support - Vanliga frågor & svar

Kontakta oss

Har du problem eller frågor rörande dina tjänster hos oss är du välkommen att kontakta vår support.

Telefon: 0470-72 30 40 
E-post: support@griffel.se
Mån - Fre
Lunchstängt
08.00 - 17.00
12.00 - 13.00
Vi stänger kl. 12.00 följande dagar:
  • Skärtorsdagen
  • Valborgsmässoafton
  • Allhelgonaafton
  • Dagen före julafton
Vi har stängt alla helgdagar samt Trettondagsafton
 

Hjälp på distans
Fjärrhjälp

 

E-post

Mozilla Thunderbird (POP/IMAP)

Starta programmet, är det första gången du använder det kan du följa guiden för att lägga upp ditt konto, annars följ nedanstående instruktioner:

 

1. Klicka på menyn "Verktyg" och välj "Kontoinställningar…".


2. Klicka på knappen "Lägg till konto…".

 

3. Markera alternativet "Konto för e-post" och klicka på knappen "Nästa".


4. Fyll i ditt namn och din e-postadress och klicka därefter på knappen "Nästa". 

 

5a. Markera kontotyp "POP"  eller "IMAP" beroende på vilken mailtjänst ni har. Är ni osäkra kontakta supporten. Fyll i mail.griffel.se i fältet för "Server för inkommande e-post".

 

5b. Fyll i smtp.griffel.se i fältet för "Server för utgående e-post" och klicka på knappen "Nästa".


6. Fyll i ditt användarnamn, användarnamnet ska även innehålla din domänadress, t.ex. anvandare%doman.se. Lösenordet kommer att efterfrågas första gången kontot används. Klicka på knappen "Nästa".

 

7. Ange hur kontot ska benämnas i Thunderbird, här kan du fylla i vad du vill. Klicka på knappen "Nästa".


8. Kontrollera uppgifterna och klicka på knappen "Slutför".

Snabblänkar

 

 

Support

Tel:       0470 - 72 30 40

Fax:      0470 - 72 30 50

E-post: support@griffel.se 

Öppettider vardagar
kl 08.00 - 12.00
kl 13.00 - 17.00

Kontakt

Växel:          0470 - 72 30 40
Försäljning: 0470 - 72 30 40
Fax:             0470 - 72 30 50

E-post:         info@griffel.se

Adress:       Storgatan 26
                   352 31 Växjö