Support - Vanliga frågor & svar

Kontakta oss

Har du problem eller frågor rörande dina tjänster hos oss är du välkommen att kontakta vår support.

Telefon: 0470-72 30 40 
E-post: support@griffel.se
Mån - Fre
Lunchstängt
08.00 - 17.00
12.00 - 13.00
Vi stänger kl. 12.00 följande dagar:
  • Skärtorsdagen
  • Valborgsmässoafton
  • Allhelgonaafton
  • Dagen före julafton
Vi har stängt alla helgdagar samt Trettondagsafton
 

Hjälp på distans
Fjärrhjälp

 

E-post

Outlook Express (POP/IMAP)

Starta programmet, är det första gången du använder det kan du följa guiden för att lägga upp ditt konto, annars följ nedanstående instruktioner:

 

1. Välj menyn "Verktyg" och klicka på alternativet "Konton..."


2. Klicka på knappen "Lägg till..." i dialogrutan som öppnas och klicka på "E-post...".

 

3. Fyll i ditt namn och klicka på knappen "Nästa".


4. Fyll i din e-postadress och klicka på knappen "Nästa". 

 

5a. Efter "Server för inkommande e-post är en", välj "POP3" eller "IMAP" beroende på vilken mailtjänst ni har. Är ni osäkra kontakta supporten.

 

5b. "Server för inkommande e-post" ska vara mail.griffel.se.


5c. "Server för utgående e-post" tillhandahålls av din internetleverantör, om du är nätkund hos Griffel ska du ange smtp.griffel.se.

 

5d. Klicka på knappen "Nästa".


6a. Fyll i ditt kontonamn och lösenord, kontonamnet ska även innehålla din domänadress, t.ex. anvandare%doman.se.

 

6b. Klicka på knappen "Nästa".


7. Klicka på knappen "Slutför".

 

Nu är kontot upplagt och klickar på du "Skicka/Ta emot" kommer programmet att hämta din e-post.

Snabblänkar

 

 

Support

Tel:       0470 - 72 30 40

Fax:      0470 - 72 30 50

E-post: support@griffel.se 

Öppettider vardagar
kl 08.00 - 12.00
kl 13.00 - 17.00

Kontakt

Växel:          0470 - 72 30 40
Försäljning: 0470 - 72 30 40
Fax:             0470 - 72 30 50

E-post:         info@griffel.se

Adress:       Storgatan 26
                   352 31 Växjö