Support - Vanliga frågor & svar

Kontakta oss

Har du problem eller frågor rörande dina tjänster hos oss är du välkommen att kontakta vår support.

Telefon: 0470-72 30 40 
E-post: support@griffel.se
Mån - Fre
Lunchstängt
08.00 - 17.00
12.00 - 13.00
Vi stänger kl. 12.00 följande dagar:
  • Skärtorsdagen
  • Valborgsmässoafton
  • Allhelgonaafton
  • Dagen före julafton
Vi har stängt alla helgdagar samt Trettondagsafton
 

Hjälp på distans
Fjärrhjälp

 

E-post (POP/IMAP)

Använd en alternativ port

Om din mailklient använder port 25 för SMTP-trafik så kan det bli problem för dig att skicka E-post via Griffels SMTP-server. Detta för att fler och fler internetleverantörer, av säkerhetsskäl, väljer att blockera utgående trafik på denna port.

För att komma runt detta kan du ansluta till vår server smtp.griffel.se via en alternativ port. Detta ställer du in i din mailklient, nedan följer ett exempel för Microsoft Outlook 2013, för andra program konsultera dokumentationen.


1. Under fliken "ARKIV", klicka på "Kontoinställningar" och välj "Kontoinställningar...".

 

2. Välj fliken "E-post" om den inte redan är vald.


3. Markera ditt konto i listan och klicka på knappen "Ändra".

 

4. I dialogrutan som kommer upp, klicka på knappen "Fler inställningar..."


5. Välj fliken "Avancerat" 

 

6a. I rutan för "Utgående server (SMTP)" ändra från 25 till 465 och välj "SSL" för 'Använd följande typ av krypterad anslutning'.

 

6b. Alternativt kan du ändra portnumret till 26 och se då till att "Använd följande typ av krypterad anslutning" är vald till "Ingen".


7. Klicka på knappen "Ok".

 

8. Klicka på knappen "Nästa", "Stäng", "Slutför" och därefter "Stäng".

Snabblänkar

 

 

Support

Tel:       0470 - 72 30 40

Fax:      0470 - 72 30 50

E-post: support@griffel.se 

Öppettider vardagar
kl 08.00 - 12.00
kl 13.00 - 17.00

Kontakt

Växel:          0470 - 72 30 40
Försäljning: 0470 - 72 30 40
Fax:             0470 - 72 30 50

E-post:         info@griffel.se

Adress:       Storgatan 26
                   352 31 Växjö