Support - Vanliga frågor & svar

Kontakta oss

Har du problem eller frågor rörande dina tjänster hos oss är du välkommen att kontakta vår support.

Telefon: 0470-72 30 40 
E-post: support@griffel.se
Mån - Fre
Lunchstängt
08.00 - 17.00
12.00 - 13.00
Vi stänger kl. 12.00 följande dagar:
  • Skärtorsdagen
  • Valborgsmässoafton
  • Allhelgonaafton
  • Dagen före julafton
Vi har stängt alla helgdagar samt Trettondagsafton
 

Hjälp på distans
Fjärrhjälp

 

E-post (POP/IMAP)

SMTP-autentisering

Som standard är inte SMTP-autentisering med användarnamn och lösenord, aktiverat på ditt E-postkonto på Griffels E-postserver. Du bekräftar istället din identitet genom att först hämta E-post med ditt vanliga konto. Den här guiden visar hur du gör med Outlook 2013 men de flesta klienter har stöd i denna teknik.
 

1. Under fliken "Arkiv" klicka på "Kontoinställningar" och välj "Kontoinställningar...".

 

2. Välj fliken "E-post" om den inte redan är vald.


3. Markera ditt konto i listan och klicka på knappen "Ändra".

 

4. I dialogrutan som kommer upp, klicka på knappen "Fler inställningar..."


5. Välj fliken "Utgående server" 

6. Kryssa i rutan "Den utgående servern (SMTP) kräver autentisering".

7. Markera alternativet "Använd samma inställningar som på servern för inkommande E-post".

8. Välj fliken "Avancerat".

9. I rutan för "Utgående server (SMTP)" ändra till 587 och välj "TLS" för "Använd följande typ av krypterad anslutning"

10. Klicka på knappen "Ok".

11. Klicka på knappen "Nästa", "Stäng", "Slutför" och därefter "Stäng".

Snabblänkar

 

 

Support

Tel:       0470 - 72 30 40

Fax:      0470 - 72 30 50

E-post: support@griffel.se 

Öppettider vardagar
kl 08.00 - 12.00
kl 13.00 - 17.00

Kontakt

Växel:          0470 - 72 30 40
Försäljning: 0470 - 72 30 40
Fax:             0470 - 72 30 50

E-post:         info@griffel.se

Adress:       Storgatan 26
                   352 31 Växjö