Kontakta oss

Har du problem eller frågor rörande dina tjänster hos oss är du välkommen att kontakta vår support.

Telefon: 0470-72 30 40 
E-post: support@griffel.se
Mån - Fre
Lunchstängt
08.00 - 17.00
12.00 - 13.00
Vi stänger kl. 12.00 följande dagar:
  • Skärtorsdagen
  • Valborgsmässoafton
  • Allhelgonaafton
  • Dagen före julafton
Vi har stängt alla helgdagar samt Trettondagsafton
 

Hjälp på distans
Fjärrhjälp

 

Inställningar PPTP Windows 8 och 8.1

För att sätta upp din nya PPTP anslutning gör du enligt följande: 
 

1. Öppna Nätverks- och delningscenter . Enklaste vägen är att högerklicka på den lilla fyrkantiga nätverksikonen nere i högra hörnet vid klockan, man kan även gå via kontrollpanelen.

 

2. Mitt i Nätverks- och delningscenter fönstret finns följande val. Klicka på "Skapa en ny anslutning eller ett nytt nätverk".

 

3. Välj "Anslut till en arbetsplats"

 

4. Välj "Använd min Internetanslutning (VPN)"

 

5. Under internetadress fyller du i serveradressen som du fick tillsammans med dina kontouppgifter.
Målnamn är bara ett namn för anslutningen, exempelvis Griffel VPN.
Välj Skapa, du har nu skapat din VPN, men det krävs lite extra inställningar.

 

6. Klicka på den lilla fyrkanten nere i högra hörnet, du bör då få upp en blå rand. Högerklicka på VPN-namnet och välj "Visa anslutningsegenskaper". 

 

7. Välj fliken "Säkerhet", under "Typ av VPN-server" välj "PPTP".

 

8. Klicka återigen på den lilla fyrkanten nere i högra hörnet. Klicka på ditt VPN-namn

 

9.Fyll i dina användaruppgifter

 

10. Välj "Anslut". Observera att första gången du ansluter kan det ta en liten stund.

11. Du är nu ansluten. Klart!

 

Snabblänkar

 

 

Support

Tel:       0470 - 72 30 40

Fax:      0470 - 72 30 50

E-post: support@griffel.se 

Öppettider vardagar
kl 08.00 - 12.00
kl 13.00 - 17.00

Kontakt

Växel:          0470 - 72 30 40
Försäljning: 0470 - 72 30 40
Fax:             0470 - 72 30 50

E-post:         info@griffel.se

Adress:       Storgatan 26
                   352 31 Växjö