Support - Vanliga frågor & svar

Kontakta oss

Har du problem eller frågor rörande dina tjänster hos oss är du välkommen att kontakta vår support.

Telefon: 0470-72 30 40 
E-post: support@griffel.se
Mån - Fre
Lunchstängt
08.00 - 17.00
12.00 - 13.00
Vi stänger kl. 12.00 följande dagar:
  • Skärtorsdagen
  • Valborgsmässoafton
  • Allhelgonaafton
  • Dagen före julafton
Vi har stängt alla helgdagar samt Trettondagsafton
 

Hjälp på distans
Fjärrhjälp

 

Ansluta till Griffel LAN

Denna instruktionen visar bilder från Windows 7 men det är snarlikt i andra Windowsversioner

och för Mac OS X.

 

1. Anslut till det trådlösa nätverket genom att klicka på ikonen trådlösa nätverksanslutningar

nere i högra hörnet (markering 1 på bilden nedan). Dubbelklicka på det trådlösa nätverket

Griffel-LAN (markering 2 på bilden nedan).

 

2. Ange ditt användarnamn och lösenord i respektive fält.

 

3. Ni får en säkerhetsvarning som säger att certifikatet mc.griffel.se är giltligt, men att det inte

finns med i den lokala trådlösa profil som nu skapas. Klicka på Anslut.

Ni kommer inte att få upp varken inloggningsrutan eller behöva bekräfta certifikatet nästföljande gånger ni ansluter till Griffel-LAN.

 


På Mac OS X kan ni få upp en inloggningsruta för att med ert konto på er dator bekräfta att

ni vill spara certifikatet. Även detta behövs endast första gången ni ansluter.

Klart!

Snabblänkar

 

 

Support

Tel:       0470 - 72 30 40

Fax:      0470 - 72 30 50

E-post: support@griffel.se 

Öppettider vardagar
kl 08.00 - 12.00
kl 13.00 - 17.00

Kontakt

Växel:          0470 - 72 30 40
Försäljning: 0470 - 72 30 40
Fax:             0470 - 72 30 50

E-post:         info@griffel.se

Adress:       Storgatan 26
                   352 31 Växjö