Kontakta oss

Har du problem eller frågor rörande dina tjänster hos oss är du välkommen att kontakta vår support.

Telefon: 0470-72 30 40 
E-post: support@griffel.se
Mån - Fre
Lunchstängt
08.00 - 17.00
12.00 - 13.00
Vi stänger kl. 12.00 följande dagar:
  • Skärtorsdagen
  • Valborgsmässoafton
  • Allhelgonaafton
  • Dagen före julafton
Vi har stängt alla helgdagar samt Trettondagsafton
 

Hjälp på distans
Fjärrhjälp

 

Nätverksinställningar Windows 7

1. Öppna "Nätverksanslutningar" genom att klicka på Start-knappen, "Kontrollpanelen", "Nätverk och Internet", "Nätverks- och delningscenter".

 

2. I den vänstra rutan, klicka på på "Ändra inställningar för nätverkskort".


3. Högerklicka på den anslutning som du vill ändra och välj "Egenskaper".

 

4. Klicka på fliken Nätverk. Klicka på Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) under "Den här anslutningen använder följande objekt" och klicka sedan på Egenskaper.


5. Ange IP-inställningar

 

5a. Automatisk tilldelning (DHCP)

 

1. Klicka på "Erhåll en IP-adress automatiskt".
2. Klicka även på "Erhåll adress till DNS-servern automatiskt".
3. Klicka sedan på OK.


5b. Manuell tilldelning

 

1. Klicka på "Använd följande IP-adress".
2. Fyll i fälten "IP-adress", "Nätmask" och "Standard-gateway".
3. Klicka på "Använd följande DNS-serveradresser". Skriv sedan adresserna till DNS-servrarna i rutan "Önskad DNS-server" och "Alternativ DNS-server". DNS servrar 62.182.221.241, 62.182.222.241

 

6. Klicka på "Ok".

Snabblänkar

 

 

Support

Tel:       0470 - 72 30 40

Fax:      0470 - 72 30 50

E-post: support@griffel.se 

Öppettider vardagar
kl 08.00 - 12.00
kl 13.00 - 17.00

Kontakt

Växel:          0470 - 72 30 40
Försäljning: 0470 - 72 30 40
Fax:             0470 - 72 30 50

E-post:         info@griffel.se

Adress:       Storgatan 26
                   352 31 Växjö