Support - Vanliga frågor & svar

Kontakta oss

Har du problem eller frågor rörande dina tjänster hos oss är du välkommen att kontakta vår support.

Telefon: 0470-72 30 40 
E-post: support@griffel.se
Mån - Fre
Lunchstängt
08.00 - 17.00
12.00 - 13.00
Vi stänger kl. 12.00 följande dagar:
  • Skärtorsdagen
  • Valborgsmässoafton
  • Allhelgonaafton
  • Dagen före julafton
Vi har stängt alla helgdagar samt Trettondagsafton
 

Hjälp på distans
Fjärrhjälp

 

FTP-klient Windows

För Windowsklienter rekommenderar vi programmet CoreFTP LE. Det kan laddas ner via följande länk:

 

http://www.coreftp.com/download.html


Ladda ner programmet och installera det på din dator. Starta därefter programmet och följ nedanstående guide för att lägga till anslutningen till din hemsida.

 

När programmet startar visas "Site Manager" direkt, skulle den inte göra det kan du starta den genom att klicka på "Connect" under menyn "File".
 

 

 

  1. Ange ett namn på anslutningen under "Site Name"
  2. Under "Host/IP/URL" anger du adressen till din webbhotellsserver, normalt webftp.mindomän.se

  3. Ange användarnamn och lösenord, dessa fick du av oss när tjänsten beställdes.
  4. Kontrollera att rutan "PASV" är ikryssad, om inte kommer inte anslutningen att fungera.

Nu är det klart, klicka på knappen "Connect" och du kommer att ansluta till din webbhotellsserver.

Snabblänkar

 

 

Support

Tel:       0470 - 72 30 40

Fax:      0470 - 72 30 50

E-post: support@griffel.se 

Öppettider vardagar
kl 08.00 - 12.00
kl 13.00 - 17.00

Kontakt

Växel:          0470 - 72 30 40
Försäljning: 0470 - 72 30 40
Fax:             0470 - 72 30 50

E-post:         info@griffel.se

Adress:       Storgatan 26
                   352 31 Växjö