Support dator 

Med Support dator får du en trygg och enkel användning av datorn

 
Med vår tjänst Support dator är hjälpen inte längre bort än ett telefonsamtal eller e-post-meddelande.

Vi har samma målsättning som du - en väl fungerande IT-miljö. Både du som kund och vi som leverantör vinner på att allting fungerar så bra som möjligt.
Tjänsten erbjuds till en fast månadskostnad. Det gör det lätt att budgetera och minskar risken för obehagliga extrakostnader i form av timdebitering för felsökning.

Med tjänsten Support dator får du en trygg och enkel användning av datorn. 
Support
Supporten hanteras av Griffels tekniker via telefon, e-post, fjärrstyrningsverktyg eller av konsult på plats.

Definition
Med dator avses PC eller Mac. Surfplattor och mobiltelefoner hanteras av Griffels tjänst ”Support smartphone”.

Vilka områden ingår i tjänsten:

Operativsystem
  • Kontroll och installation av säkerhetsuppdateringar till operativsystemet (vid antivirus från Griffel)
  • Konfiguration mot centrala filresurser
  • Användaranpassningar t.ex. skärmupplösning, strömsparfunktioner, musinställningar etc.
  • Uppdatering av drivrutiner, support och felsökning ingår till de drivrutiner som följer med datorpaket vid leverans
  • Felsökning vid problem relaterade till operativsystemet

Nätverk
  • Ej kontakt med resurser på det lokala nätverket så som skrivare och fil-utdelningar
  • Problem att komma ut på internet
  • Upplever fördröjningar eller seghet som kopplas till användning av nätverket eller Internet
Trådlöst nätverk - Wifi*
  • Konfiguration av inställningar
  • Ej kontakt med resurser på det lokala nätverket så som skrivar- och filutdelningar
  • Problem att komma ut på Internet
  • Upplever fördröjningar eller seghet som kopplas till användning av nätverket eller Internet

VPN*
  • Konfiguration av VPN-konto på klienten
  • Felsökning vid problem med uppkopplingen

Webbläsare
  • Kontroll och uppdatering av Flash, Java och Silverlight.
  • Uppdatering av webbläsare (standard i operativsystem)
  • Säkerhetsrelaterade och kompabilitetsproblem i webbläsaren

Office 365*
  • Ser till att programmen i Office-paketet startar och fungerar
  • Konfiguration av Outlook
  • Hjälp med delning av dokument och synkronisering i OneDrive for Business
  • Hjälp med synkronisering av dokumentbibliotek i SharePoint
  • Grundläggande funktioner i Skype for Business
Antivirus**
  • Kontroll av antivirusskyddet och uppdateringen av definitionsfilerna
  • Återskapande eller rensning av filer som hamnat i karantän

E-post*
  • Konfiguration av e-postkonto på klienten
  • Uppläggning av kalender på klienten
  • Konfiguration av gemensamma resurser på klienten
  • Hjälp vid problem att skicka eller ta emot e-post
Skrivare*
  • Konfiguration av skrivare/skrivarköer på klienten
  • Installation av skrivardrivrutiner på klienten
  • Utskriftsproblem (ej problem på skrivaren)

FTP/Lagringsplats*
  • Uppmappning av enheten på klienten
  • Guidning i hur platsen går att nå

Backup*
  • Installation av backupklient på datorn


En förutsättning för att Griffel kan leverera tjänsten är att datorn föregåtts av en kundanpassning eller är genomgången av Griffel (separat pris). Ett godkänt antivirusprogram är också ett krav.
* Om Griffel levererar tjänsten
** Om programmet är levererat eller godkänt av Griffel

Kontakta oss

Mathias Trenck
Klicka för e-post
0470-72 30 58
Stefan Johansson
Klicka för e-post
0470-72 30 43
Staffan Ljungdahl
Klicka för e-post
0470-72 30 51
Valle Gudmundsson
Klicka för e-post
0470-73 01 86
Ni kan även ringa oss på 0470-72 30 40 eller fyll i dina uppgifter i formuläret nedan så kontaktar vi dig!

Kontaktformulär

Snabblänkar

 

 

Support

Tel:       0470 - 72 30 40

Fax:      0470 - 72 30 50

E-post: support@griffel.se 

Öppettider vardagar
kl 08.00 - 12.00
kl 13.00 - 17.00

Kontakt

Växel:          0470 - 72 30 40
Försäljning: 0470 - 72 30 40
Fax:             0470 - 72 30 50

E-post:         info@griffel.se

Adress:       Storgatan 26
                   352 31 Växjö