Lediga jobb

Junior kommunikationstekniker

Nu söker vi, med hjälp av Maxkompetens i Växjö, dig som har ett stort teknikintresse och som vill arbeta med att skapa ett mervärde för Griffels kunder. Varmt välkommen med din ansökan!

 

Dina Arbetsuppgifter

Som kommunikationstekniker kommer du att tillhöra Griffels nätteam som dagligen arbetar med kundleveranser samt utveckling av nya driftlösningar. Som medarbetare i nätteamet kommer du ha en varierad vardag med stora möjligheter att påverka och forma ditt arbete.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

  • Dagligt underhåll av Griffels aktiva infrastruktur som ligger till grund för alla deras nättjänster.
  • Arbeta med kundleveranser samt tekniska kundärende.
  • Vara delaktig i projekt gällande Griffels driftmiljö.

  •  

Vidare kommer du att tillhöra ett härligt gäng där glädje, värme, samarbete och respekt för varande har en framträdande roll.

 

Din Profil

För att lyckas i rollen som kommunikationstekniker på Griffel söker vi dig som har ett stort teknikintresse och som är sugen på nya utmaningar. Vi ser gärna att du sätter kunden i fokus och tycker det är roligt att kommunicera såväl med kunder som kollegor. För att trivas i rollen tror vi du är van vid att ta egna beslut och arbeta självständigt samtidigt som du är lyhörd och har en god samarbetsförmåga. Som person är du hungrig, driven och initiativtagande. Vidare är du en engagerad och prestigelös person som alltid är nyfiken till att lära.

För att vara aktuell för denna tjänst har du även:

  • Minst två års arbetslivserfarenhet inom IT.
  • Goda kunskaper om switchar, brandväggsutrustning, routrar och VLAN.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska.

  •  

Meriterande:

  • Kunskaper inom trådlösa nät och controllers.
  • Tidigare arbetat med produkter från ledande leverantörer såsom Fortinet, Aruba, Clavister.

 

Läs mer och ansök här

1st Line Kundsupport 

Nu söker vi, med hjälp av Maxkompetens i Växjö, dig som vill arbeta med att skapa ett mervärde och fantastiska upplevelser för Griffels kunder!

 

Dina Arbetsuppgifter

Som 1st Line kundsupport kommer du att ge support till Griffels kunder via telefon och mejl och är ofta deras första kontakt vid ett ärende. Som en del av supportteamet är du ansiktet utåt och representerar Griffels varumärke. Ärendena kan variera mycket i komplexitet och svårighetsgrad och mer komplicerade frågor skickas vidare till de som arbetar i 2nd Line. Du kommer vara en del av Griffels härliga supportteam där du får stora möjligheter att påverka och anpassa det dagliga arbetet.

I rollen ingår arbetsuppgifter som:

  • Supporta Griffels kunder i dess tjänster, dvs. kontrollera om produkter och tjänster fungerar som de ska och justera eventuella fel.
  • Ta emot felanmälningar och leverera support till Griffels kunder via telefon och mejl.
  • Lägga upp alla ärenden i supportsystemet.
  • Lösa, hantera och fördela de ärenden som kommer in till systemet med uppbackning av 2nd Line.
  • Hålla supportsystemet uppdaterat samt bevaka och återkoppla ärenden.
  • Hantera tilläggsbeställningar.
  • Rapportera allvarligare och större störningar hos kunderna till supportchefen.

  •  

Din Profil

För att lyckas i rollen som 1 Line kundsupport söker vi dig som har ett teknikintresse, brinner för att hjälpa kunder och som alltid strävar mot högsta möjliga kundnöjdhet. Du är noggrann i ditt arbetssätt och lägger stor vikt på kvalitet i ditt arbete. Vidare är du en problemlösare och har lätt för att anpassa dig till olika situationer.

Som person söker vi dig som är serviceinriktad och kan ta första steget i ett samtal då arbetet innebär en hel del kundkontakt. I din personlighet är du initiativtagande och har ett driv av att lära dig nya saker. För att trivas på Griffel ser vi gärna att du är socialt kompetent och får energi av mötet med människor. Är du kunnig inom teknik är det meriterande men inget krav.

För att vara aktuell ser vi gärna att du har:

  • God datorvana.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift

Läs mer och ansök här