Vi söker en 1st Line Support till servicedesk 

Vi behöver förstärka vår servicedesk då en av våra medarbetare ska studera. Tjänsten är ett vikariat med en möjlighet till förlängning. Vikariatet gäller under perioden 2021-08-16 och till och med 2022-12-20. 

För Griffel är stödfunktionerna centrala i verksamheten varpå du i rollen kommer vare en viktig kugge. Vi har en familjär atmosfär och en öppenhet där glädje, värme, samarbete och respekt för varandra har en framträdande roll på företaget. 

Griffel är en helhetsleverantör av IT-tjänster till företag i hela Sverige. Via våra affärsområden kommunikationstjänster, servertjänster och verksamhets-IT, hjälper vi våra kunder att utveckla sin verksamhet. Vårt eget fibernät i Växjö gör vår position unik och möjliggör ett helhetsansvar i leveransen då vi inte är beroende av någon underleverantör. 

Som 1st Line Support inom Griffel hanterar du inkommande felanmälningar och övriga kundfrågor via telefonsamtal och e-post. Bevaka och uppdatera kundärenden för att återkoppla till kunden om aktuell status. Med stöd av second och thirdline, supporta Griffels kunder i våra paketerade supporttjänster så som Office/Microsoft 365.  

Vem är du?

För att lyckas i din roll ska du ha ett intresse, engagemang och trivas i kontakter med kunder via telefon. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl, både muntlig och skriftlig, på svenska såväl som engelska. Du behöver ha ett stort ordningssinne samt kunna ha många bollar i luften. Inneha datorvana samt att vara nyfiken och ha viljan att lära dig mer inom framför allt Microsoft 365 och Officepaketet. 

På Griffel är vi ett team på 31 kompetenta medarbetare. Vi lär upp dig i vår IT miljö och du blir snabbt en i teamet. 

Välkommen med din ansökan! 


Har du några frågor, kontakta annpocon AB, Anna-Karin L Boman, mobil; 070 60 60 613 eller via mail; anna-karin.l.boman@annpocon.se

 

 

Värdegrund - tillsammans är vi unika

Vi på Griffel har alltid jobbat hårt för att skapa det vi kallar Griffelandan. Det är denna värdegrund som förenar oss, som gör oss starka men också helt unika. I Griffelandan har varje enskild medarbetare en lika viktig roll och lika stort ansvar.

På Griffel ska vi eftersträva ett tillåtande arbetsklimat där alla kan känna hög delaktighet i stort och smått. Det ska främja egna initiativ och skapa ett stimulerande och utvecklande klimat - och inte minst viktigt, det ska bidra till att vi har kul tillsammans på jobbet.

Hos oss ska vi också vara mer lag än jag. Det innebär att vi ska hjälpa varandra så långt det går över avdelnings- och funktionsgränserna. Vi bemöter varandra respektfullt och med konstruktiv feedback.

Griffelandan är en stark tillgång. Den tummar vi aldrig på. Den har gett oss ett gott rykte som en bra arbetsplats vilket också ger eko till våra kunder och förstärker vårt varumärke.