Semestermeddelande standardmail

Semestermeddelande standardmail

Semestermeddelande sätts via webbmailen (se detta inlägg). Logga in med dina kontouppgifter och klicka på knappen "Regler" som du hittar längst uppe till höger.

 

En dialogruta öppnar sig, klicka på "Sätt ditt semestermeddelande", då visas följande vy:

För att aktivera till meddelande, kryssa för "Aktivera" och fyll i det meddelande du vill att avsändaren ska få. Alternativt kan du kryssa i "Aktivera tills" och ange det datum då meddelanden ska tas bort. Klicka därefter på knappen "Spara" för att spara dina ändringar.

 

Om du har haft ett meddelande tidigare måste du även tömma listan över de som redan har fått ett svar. Mailservern memorerar de mottagare som redan har fått ett meddelande och skickar endast en gång till respektive e-postadress. För att säkerställa att alla får ditt semestermeddelande måste du därför klicka på länken "Återställ listan över 'Svarade adresser'".