Driftinformation direkt i din mobil
För att ytterligare förbättra vår kommunikation vid driftstörningar orsakade av akuta fel eller planerade avbrott, är vi anslutna till driftinformationssystemet Navet. Du laddar helt enkelt ner en app enligt nedan beskrivning och kan därigenom få information från oss angående driftstörningar på ett lätt och smidigt sätt.
Så här gör du för att få driftinformation direkt i din mobil:
1. Ladda ner appen Navet via Google Play eller App Store
2. Under ”Lägg till operatör” väljer du Griffel
3. Under ”Lägg till postnummer” väljer du ditt postnummer
Ladda ner appen i Google Play
Klart! Nu kommer du får information direkt i telefonen om Griffel har en driftstörning.
Om du har några frågor angående Navet är du välkommen att kontakta vår support på 0470-72 30 40 eller support@griffel.se
Driftstörning i Wexnets L3-nät
Kl 15:00
Enligt Wexnets driftinformation ska de flesta kunder återfått sin anslutning men på grund av en fördröjningseffekt kan det dröja innan alla kunder är uppe igen.
Om ni inte återfår er anslutning, testa att starta om Wexnets kundutrustning.
Kl 13:25
För mer information, navigera till Wexnets driftsida. https://wexnet.se/driftinformation/driftstorning-i-wexnet-2/