Arkiv
Driftinformation direkt i din mobil
För att ytterligare förbättra vår kommunikation vid driftstörningar orsakade av akuta fel eller planerade avbrott, är vi anslutna till driftinformationssystemet Navet. Du laddar helt enkelt ner en app enligt nedan beskrivning och kan därigenom få information från oss angående driftstörningar på ett lätt och smidigt sätt.
Så här gör du för att få driftinformation direkt i din mobil:
1. Ladda ner appen Navet via Google Play eller App Store
2. Under ”Lägg till operatör” väljer du Griffel
3. Under ”Lägg till postnummer” väljer du ditt postnummer
Ladda ner den i Google Play
Klart! Nu kommer du får information direkt i telefonen om Griffel har en driftstörning.
Om du har några frågor angående Navet är du välkommen att kontakta vår support på 0470-72 30 40 eller support@griffel.se
Tjänsteförsämring i Skåneområdet
08:00
Kunder i Skåneområdet kan för närvarande uppleva en viss tjänsteförsämring.
En underleverantör har problem med höga pingtider och packetloss.
De jobbar på att lösa problemet, och vi uppdaterar ärendet när tjänsten är återställd.
09:10
Tjänsten är nu återställd.
Underleverantören informerar om att problemet berodde på ett öppet planjobb, och att en länk inte vart uppsatt helt korrekt vilket orsakade packetloss och höga svarstider.